اوا صدا

ساخت وبلاگ

کامل ترین بیوگرافی مجید رضوی

متولد دهه هفتاد، در تهران است او در زمینه موسیقی پاپ فارسی فعالیت می کند این هنرمند جوان توانست در مدت کوتاهی که وارد ترانه سرایی شده بود با منتشر کردن قطعه دسته گل جای خود را در بین ده خواننده برتر پاپ پیدا کند و این روزها طرفداران زیادی دارد

 همچنین نماهنگ "منم" با صدای مجید رضوی و بازی بهرام رادان + فیلم قرار داده شده برای دیدن کلیک کنید 

مجدی رضوی از بچگی علاقه زیادی و استعداد بالای برای خواننده گی و نوازندگی داشت 

همچنین مجید رضوی علاوه بر خوانندگی برای خیلی از خواننده های کشورمون اهنگسازی انجام دادن از جمله  همچون سهراب پاکزاد، دانوش، فرزاد فرخ و خیلی از خواننده های دیگر

اولین اهنگ مجید رضوی با نام “دسته گل” در سال ۹۹ با تنظیم مسعود جهانی منتشر کرد و در گام اول با استقبال خوب مخاطبان همراه شد و بین کاربران و مردم این آهنگ دست به دست شد و منتظر آهنگ بعدی ایشون بودن و به مرور اهنگ جدید پشت سر هم به تنظیم کننده مسعود جهانی منتشر می کرد 

اوا صدا...
ما را در سایت اوا صدا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توحید yflehdoiyeyxs بازدید : 92 تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت: 6:07

محسن ابراهیم زاده رو بیشتر بشناسید
محسن ابراهیم زاده 17 شهریور سال 1366 در تربت حیدریه متولد شد.

مدتی در کرج ساکن بود ولی در حال حاضر ساکن قلعه حسن خان «شهر قدس» می باشد، نخستین بار بـه طور جدی صدایش در تیتراژ برنامه مهتاب از شبکه تهران شنیده شد، او درسال 1396 برای برنامه مهتاب شبکه تهران تیتراژ ویدیویی خواند کـه بـه شدت او را بـه محبوبیت و شهرت رساند، نام این آهنگ سال نو می باشد.

محسن ابراهیم‌ زاده قبل خوانندگی قاری قرآن بود 

محسن ابراهیم زاده از سال ۱۳۸۰ وقتی ۱۴ ساله بود  آموختن قرآن را فراگرفته و بعد از آشنایی با مسایلی چون صوت و ترتیل رفته رفته صدایش را وارد حوزه موسیقی کرده و در نهایت در سال ۸۳ وقتی ۱۷ ساله بود شروع به یادگیری و آغاز فعالیت در موسیقی کرد.

فرم خواندن و محبوبیت روزافزون ابراهیم زاده همه را یاد مرتضی پاشایی می انداز د، مهدی کرد نیز در شکل گیری شاخصه های استاندارد او نقش ویژه ای داشت...

اوا صدا...
ما را در سایت اوا صدا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توحید yflehdoiyeyxs بازدید : 72 تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت: 6:05

کردی یا کوردی تاریخچه و زبان های کردی

اگر کردها از نوادگان مادها نباشند، پس بر سر ملتی چنین کهن و مقتدر چه آمده‌است و این همه قبیله  و تیرهٔ مختلف کرد که به یک زبان ایرانی و جدای از زبان دیگر ایرانیان تکلم می‌کنند؛ از کجا آمده‌اند؟» (مینورسکی ۱۹۷۳).
این نظریه بعدها توسط ایلیا گرشویچ دیگر زبانشناس روسی بسط داده شد و وی اولین مدارک زبان شناختی را برای اثبات ریشه مادی زبان کردی مطرح کرد. جان لیمیرت خاورشناس آمریکایی٬ نیز معتقد است که مادها از اجداد کردها می‌باشند.
همچنین پروفسور گرنوت وینفور زبانشناس آلمانی، نیز اعتقاد دارد که اکثریت کسانی که امروزه به زبان کردی سخن می‌گویند به احتمال زیاد سابقاً از متکلمان به گویش‌های زبان کردی بوده‌اند. از سویی دیگر این نظریه در میان برخی زبانشناسان و خاورشناسان با مخالفت‌هایی روبرو شد. پروفسور مکنزی بر این باور است که زبان کردی عناصر قوی ای از زبانهای جنوب غربی ایرانی را نیز دارد در حالیکه اگرچه زبان مادی از شاخه شمالغربی زبانهای ایرانی بوده. کارنیگ آساطریان نیز معتقد است که تنها بازمانده زبان مادی شاید تاتی در آذربایجان و زبانهای مرکزی کاشان باشد .


اکنون با کاوش در مناطق غرب ایران از ماد‌ها آثاری در تپه هکمتانه در دست است.
دانشنامه ایرانیکا معتقد است که با توجه به پژوهش‌های صورت گرفته هیچ‌یک از زبان‌های باستانی مستند موجود را نمی‌توان به طور قطع به عنوان نیای زبان کردی معرفی کرد.

 

اوا صدا...
ما را در سایت اوا صدا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توحید yflehdoiyeyxs بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت: 6:04

خود را تعغیر دهید !! شادی رو تجربه کنید .

, خود را تعغیر دهید !! شادی رو تجربه کنید .,
یک نکته در روابط ما آدم‌ها واضح است: زمانی که کسی رفتار بدی نسبت به ما دارد و در مقابل، ما هم رفتار بدی به او نشان می‌دهیم و اصطلاحاً حقش را کف دستش می‌گذاریم، احساس قدرت می‌کنیم. شاید هم بتوان اسمش را همان کِیف کردن گذاشت؛ اما بیایید کمی به این احساس دقیق‌تر نگاه کنیم:


زمانی که به خواسته خود که همان تلافی کردن است می‌رسیم، یک احساس خوشی کاذب به ما دست می‌دهد. این احساس گاهی آنقدر جذاب است که حتی برای شریک شدنش با بقیه، برای دیگران هم موضوع را تعریف کرده و حس قدرت بیشتری به دست می‌آوریم

اوا صدا...
ما را در سایت اوا صدا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توحید yflehdoiyeyxs بازدید : 73 تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت: 6:03

فلسفه سینه زنی و زنجیر زنی
ریشه یابی(فلسفه) این مراسم: اصل این سنت بویژه در میان عرب‌ها رواج داشته است آن‌ها به هنگام وارد شدن مصیبت، دستها را به صورت ضربدری -به گونه ای که کف دست‌ها به طرف صورت باشد- روی هم قرار داده و به نشانه عزا به سینه می‌زدند(کاری که هم اکنون نیز در میان زنان عرب بسیار […]

ریشه یابی(فلسفه) این مراسم:

اصل این سنت بویژه در میان عرب‌ها رواج داشته است آن‌ها به هنگام وارد شدن مصیبت، دستها را به صورت ضربدری -به گونه ای که کف دست‌ها به طرف صورت باشد- روی هم قرار داده و به نشانه عزا به سینه می‌زدند(کاری که هم اکنون نیز در میان زنان عرب بسیار رواج دارد). سینه زنی به مرور زمان به صورت موجود در آمده که با انتخاب نوحه های سنگین حرکات دست بر سینه می‌خورد.

این گونه نوحه‌گری ابتدا به صورت فردی بوده اما به مرور زمان به صورت گروهی و دستجات سوگواری در آمده است. همچنین رواج و توسعه این عمل و دستجات آن مربوط به زمان صفویه می‌باشد و در عصر قاجاریه بر تجملات این مراسم افزوده شد. (بهترین راه برای زنده نگاه داشتن آن فجایع، کارهای عملی می‌باشد. این کارهای عملی وقتی با هنرنمایی همراه باشند تاثیر عمیق‌تری از خود بر جای خواهند گذاشت .سینه زنی یکی از این کارهای عملی همراه با هنرنمایی است و به همین دلیل مورد استقبال همه قرار گرفت. بر سر و بر صورت ویا اعضای دیگر زدن هم تاثیر دارد ولی مانند سینه زنی طبیعی و خود جوش نیست).

اوا صدا...
ما را در سایت اوا صدا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توحید yflehdoiyeyxs بازدید : 83 تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت: 6:02

شوتی کیست و کسب درامد این راه !!!!

یکی از دلایل رواج پدیده شوتی‌گری در مناطق جنوبی، جنوب غربی و شرق کشور فقر و آمار بالای بیکاری است. نبود امکانات و اشتغال، ازبین‌رفتن فرصت کشاورزی در اثر کم‌آبی و مدیریت نادرست منابع آبی و مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب شده است که بسیاری از سر ناچاری به این کار روی بیاورند.

البته همیشه نیز این افراد از روی ناچاری این راه را انتخاب نمی‌کنند. دستمزدهای چندمیلیونی برای حمل بار قاچاق نیز بسیاری را وسوسه می‌کند که با وجود خطراتی مانند تصادف و مرگ در جاده‌ها و دستگیرشدن به‌دست پلیس، بازهم وارد این کار شوند. سود بالای حمل کالای قاچاق موجب شده است که شوتی‌گری به شغلی پردرآمد برای بسیاری از افراد تبدیل شود.

همچنین وب سایت های بسیار برای شوتی سواران آهنگ شوتی با زبان های مختلف برای دانلود قرار دادن و هیجان شوتی سواری بیشتر میکنن.

شوتی ها بیشتر در کدام شهر ها هستند ؟

پدیده ی اتومبیل های شوتی، چند سالی است که در استان بوشهر، به صورت زیادی رشد کرده است. متاسفانه همین عامل، ضمن نا امن بودن راه های استان، باعث بی نظمی در جاده هایش نیز شده است. شهر گچساران، نیز به واسطه ی قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و نزدیکی به بندرهای همسایه، هر روز شاهد تردد خودروهای شوتی، در جاده های این شهرستان میباشد.

اوا صدا...
ما را در سایت اوا صدا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توحید yflehdoiyeyxs بازدید : 75 تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت: 6:00

از اجرای خیابانی تا خوانندگی آرون افشار

یکی از خوانندگان جوان ایران که در سال‌های اخیر بین مردم محبوبیت زیادی کسب کرده، آرون افشار است. این خواننده صدا طلایی و خوش چهره در اولین روز تابستان سال 1377 در شهر شاندیز مشهد به دنیا آمد. پدرش حبیب افشار یکی از خوانندگان و نوازندگان مشهور پیانو در ایران است‌ و به جز آرون فرزند پسر دیگری به نام عارف دارد که متولد 1390 است. جالب است بدانید که نام شناسنامه‌ای آرون وحید است و آرون به عنوان نام هنری او محسوب می‌شود. مشوق اصلی آرون و دلیل پیشرفت‌های او در عرصه موسیقی پدرش است. این خواننده مطرح قبل از رسیدن به شهرت به عنوان یک خواننده خیابانی مشغول فعالیت بود و در مراسم عروسی نیز خوانندگی می‌کرد تا اینکه در سال 1397 با آهنگ جانم باش به شدت در بین مردم ایران معروف شد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره این خواننده جوان در اختیار شما قرار و دهیم و بهترین سایت برای دانلود آهنگ‌های این خواننده را معرفی کنیم.

چه کسی استعداد آرون افشار را کشف کرد؟‌

همانطور که اشاره کردیم آرون افشار خوانندگی را با اجراهای خیابانی و مراسم‌های مختلف از جمله مراسم عروسی آغاز کرد. در سال‌ 1395 و سال 1394 نیز چند آهنگ اجرا کرد که زیاد مورد توجه کسی قرار نگرفت. اما در نهایت تنظیم کننده معروفی به نام معین راهبر استعداد این خواننده پاپ را با آهنگ جانم باش در سال 1397 کشف کرد و این آهنگ به سرعت در بین مردم محبوب شد. ترانه این آهنگ را خانم عاطفه حبیبی سروده است. لطفی که معین راهبر در حق آرون افشار کرد باعث شد که او در صفحه اینستاگرام خود این تنظیم کننده را به عنوان برادر بزرگتر خود معرفی کند.

اوا صدا...
ما را در سایت اوا صدا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : توحید yflehdoiyeyxs بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت: 5:59